Wa wilde nou nog meer? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu Wa wilde nou nog meer? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu

Wa wilde nou nog meer?

Blijf op de hoogte en volg Claire en Mieke

07 December 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi Allemaal!

Een verslagje met twee delen, omdat ik samen met Sam een weekje weg ben geweest, veel lees plezier!

Deze week was ik helemaal alleen hier in Bangkok…. Nouja alleen, met nog een aantal miljoenen thaise. De week ging ondanks dat ik alleen was, super snel voorbij. Maandag heb ik lessen mogen geven aan de kleuters over de winter. Sneeuw, kerstman, koud, vriezen etc. Heel erg vreemd, want de kinderen hebben geen idee hoe het is om een echte winter mee te maken, het is hier nooit onder de 20 graden. Maar gelukkig kennen ze allemaal Olaf van Frozen ;)
De rest van de week heb ik veel kunnen afronden voor school. Dat is wel super fijn, omdat volgende week Tijmen al komt!!!!! en daarna gaan we reizen, dus willen we dan zo min mogelijk aan school doen. Donderdag heb ik ook veel lessen kunnen geven, omdat de Thaise studenten al vakantie hebben en ik hun lessen over kon nemen. Ik heb in grade 3 geprobeerd te differentiëren. Alle kinderen moeten hier allemaal hetzelfde maken op dezelfde manier. Maar ieder kind is anders en sommige hebben meer uitleg nodig of extra uitdaging. Dat heb ik geprobeerd uit te voeren en dat werkte, heel leuk om te zien dat de kinderen het dan ook een stuk leuker vinden om te maken.
Vrijdag heb ik heel de dag op sinterklaas gewacht, maar ik denk dat hij me dit jaar is vergeten.. De koning was die dag wel jarig, dus was het toch nog een beetje feest. Heel de week was iedereen al in het geel, omdat dat de kleur van de koning is. Maandag was een dag op school, waarin iedereen in het geel was en het werd officieel geopend op het plein naast de school. Helaas was het allemaal in het Thais, dus heb er niks van verstaan.. Donderdag was er weer zo'n dag op school. Echt iedereen was weer in het geel en er was weer een opening.

Ik( Claire) ben deze week een weekje naar Koh Samed geweest, een weekje samen met mijn lieve vriendje Sam.
Hij kwam vorige week vrijdag aan en we zijn die avond lekker gaan eten en daarna naar central Pinklao gegaan om lekker te winkelen, rond te neuzen etc! Sam had nogal last van zijn Jetlag dus optijd gingen we onze bedjes opzoeken! zaterdag was een dag waarop we een beetje wilden relaxen! we zijn eerst naar een tempel gegaan: Wat Po! het was VEULSTE warm, dus na een uur vol met goed gedrag zijn we met gierende banden terug gegaan naar de boot, om een lekker winkelcentrum op te zoeken met onze beste vriend meneer AIRCO!
We hebben even wat gegeten, en daarna zijn we lekker rondgelopen door de gigantische winkelcentra en hebben we onze ogen uitgekeken. Omdat we het wel tijd vonden voor een feestje zijn we 's avonds op stap gegaan. Dit hebben we geweten, want de hele zondag hebben we hier nog plezier van gehad! Een memorabele avond, met rare dansjes, nog raardere drankjes, en veel gelach!
Zondag gingen we met z'n 4e ( Jesse, Mieke, Sam en ik ) naar de Chatuchak markt, en dit viel niet al te best op onze maagjes. Uit troost zijn we sushi gaan lunchen, wat wél echt een goed idee was en daarna voelden we ons al wat beter..
De zondag avond is snel voorbij gegaan! Maandag gingen we namelijk al vroeg op pad richting Koh samed. Op naar het bus station, koffertje mee,twee rugzakken, kater vrij en allebei een gigantische glimlach op ons gezicht! 4 dagen maximaal genieten.. wauw ! De reis had ik me als volgend voorgesteld: een mooie touringcar, goede airco, lekker muziekje in en slapen tegen Sam aan. Toen we aankwamen werden we echter in een kleine minivan geduwd, VOORIN...?!?!??! HALLO wij zijn NEDERLANDERS, groter dan 1.50 en onze benen passen NIET in jullie kleine mini stoeltjes voorin. Ik zat bijna op schoot bij de chauf, maar dit leek hij niet zo erg te vinden;) Na 3.5 uur hebben we toch de pier bereikt, waar we het bootje richting het eiland hebben gepakt. De speedboot! Want de Ferry zou er 1.5 uur over doen en de speedboot maar een half uur. klinkt goed he... binnen 7 minuten waren we er! dus die 1.5 uur ferry zal wel meevallen dachten we! Retourtje geboekt, terugreis ook al! dit was een perfect begin. Het huisje was prachtig en de zee nog veel mooier.. We hebben hier heerlijk genoten voor 4 dagen , gezwommen, massage gehad, gegeten, gewandeld, geklommen, scooter gehuurd en ga zo maar door. We hebben het heerlijk gehad! Vrijdag zijn we terug gegaan richting Bangkok.. omdat onze speedboot helaas nergens te vinden was moesten we met de Ferry mee, die er ook maar een half uurtje over deed. We kwamen op een andere pier aan waardoor er kort paniek was, maar dit is allemaal opgelost.. Had ik al verteld hoe goed ze hier Engels spreken? Dat ging dus allemaal heeeeeel soepeltjes hihi..

Vrijdag waren we weer herenigd met elkaar, de echte verjaardag van de koning. elke dag om 8 uur 's avonds word het volkslied overal in de stad gedraaid en dus ook vrijdagavond. Daarna was er heel mooi vuurwerk! Dat hebben we heel goed kunnen zien, omdat wij besloten hadden (toevallig precies om 8 uur) om te gaan eten en we stonden dus maar 2 uur vast in het verkeer omdat iedereen stil moest staan om te kijken naar het vuurwerk. Gelukkig was het wel heel mooi vuurwerk.
Gisteren zijn we (Claire, Sam en Mieke) weer naar de chatuchak market geweest om cadeautjes te kopen voor surprise vandaag. We hebben met Jesse en Remco lootjes getrokken. Vanmiddag wordt het dus spannend wat we krijgen en wie ons heeft!! Als afsluiting hebben we heeeeeerlijke sushi gegeten in een normaal sushi restaurant, ik kan je vertellen dat we hebben ge noten!

Nog 2 weekjes stage, en dan gaat het reizen beginnen.. Spannuuund!!! Zoals mijn oma Nettie zou zeggen: Claire, schatje, wa wilde nou nog meer?? Wat een rijkdom...

Groetjes, vanuit het goeie levûh

  • 08 December 2014 - 15:21

    Yvonne Den Hartog:

    Lieve Clario,

    Ik geniet volop van jouw reisverslag en fijn dat Mieke het ook zo maar haar zin heeft.
    Wat heb je genoten met Sam he, heerlijk, dan genieten wij ook.
    Ja de tijd vliegt en Sharon alweer donderdag bij je, weekje stage en dan hupla weer reizen oh wat fijn allemaal voor je.
    Wij hebben net geapt, en dat maakt me dag weer helemaal goed.
    Was net xeiknat geworden samen met het hondje maar die lig nu heerlijk in zijn mandje.

    Dag dag knuffel van ond allemaal

  • 08 December 2014 - 20:20

    Juut En De Mannen:

    Lieve Claire en Mieke!

    Enige jaloezie bekruipt mij...wij zitten al bibberend bij de kachel en jullie in het tropische Bangkok!
    Maar het is jullie meer dan gegund!
    Wat een heerlijke verhalen!
    Ik kan me helemaal voorstellen hoe het daar gaat: jullie kunnen het prachtig vertellen!

    Wat een paradijs he...Koh Samet! ik kan me helemaal voorstellen dat jullie daar vreselijk hebben genoten!
    Wij reizen in gedachten altijd met jullie mee!
    Geniet !!

    Dikke knuffelkus van Juut en de mannen

  • 09 December 2014 - 18:20

    Louise Degen:

    Hallo Claire en Mieke,

    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    We zijn wel een beetje jaloers op jullie hoor. Sharon staat te popelen om te komen.
    Nog 1nachtje thuis slapen en dan is het zo ver. Ik wens jullie daar heeeel veel plezier samen.

    Groetjes Louise

  • 18 December 2014 - 09:49

    Tante Angelique:

    Hallo dames,

    Wat een ervaringen voor jullie daar! Goed en gezellig bezig hoor!!
    Geniet ernog van!!! Fijne kerstdagen, wordt dat daar ook gevierd? Heel anders dan hier zeker?
    Of zit daar ook de hele bevolking achter een gourmet pannetje en daarna in een stinkend huis?
    Heel veel lieve groeten van Peter en Tante Angelique.

  • 26 December 2014 - 23:15

    Thea:

    Ha wereldreizigsters,

    Wat een unieke manier om via een stage-adres in Thailand "juf "te worden.
    Toch heel bizonder, lang van huis , en liefje, nou ja !
    Een geweldige ervaring, van opa en oma hoorde ik deze week dat jullie te volgen zijn, dus heb ik het ook geprobeerd.
    Geniet van jullie trektocht door het gastvrije Thailand, en
    Als je weer terug bent ,wil ik graag wat van je verhalen horen.
    Een ding weet ik zeker, o&o missen je !
    Lieve groet, Thea

  • 29 December 2014 - 17:19

    Jet:

    Wat prachtige verhalen !!!! Een reis en ervaring die jullie nooit meer zullen vergeten.
    Ik ga jullie alvast een bijzondere jaarwisseling wensen en geniet nog volop van deze bijzondere reis.
    Dikke knuffel van Jet en Joep xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Claire en Mieke

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 10711

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 20 Januari 2015

THAILAND

Landen bezocht: