With love from Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu With love from Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu

With love from Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Claire en Mieke

30 December 2014 | Thailand, Bangkok

Halllooooooooo allemaal!

Na 3 weken is het écht tijd voor een update...
De laatste stage dag is voorbij, we zitten nu in Phuket en de vakantie is écht begonnen!

Tijmen, de vriend van Mieke, en Sharon, vriendinnetje van mij, zijn 2 weken op vakantie geweest naar ons, en we hebben afzonderlijk weer dingen gedaan, dus even kort wat we allemaal gedaan hebben:

Tijmen en Mieke: Maandag 15 december heb ik dan eindelijk ook mijn vriendje opgehaald op het vliegveld! Hij had een leuke tijd uitgezocht om te landen 6:50 ’s ochtends.. Vroeg dag dus, maar het was het waard! De eerste dagen hebben we meteen goed de toerist uitgehangen en tempels bezocht, bij een skybar wat gedronken, gerelaxt in een parkje, lekker gegeten, heerlijk genoten dus! Tussendoor moest natuurlijk wel stage en dingen voor school worden afgerond, maar dat was ook wel fijn. Dingen afsluiten en de laatste periode van ons avontuur beginnen! Zaterdag zijn Tijmen en ik naar Koh Chang gegaan. Het op een na grootste eiland van Thailand. Het eiland hebben we verkend op de scooter. Super mooi eiland met veel mooie natuur en als we ergens stopten, kwamen er zomaar aapjes te voorschijn! Heel erg gaaf! Daarnaast hebben we gesnorkeld, zonsondergangen bekeken, gezwommen, gezond, weer lekker gegeten en cocktails gedronken! Kerst hebben we samen in Bangkok gevierd in een super mooi hotel met zwembad en eigen jacuzzi! Dat was ook wel weer even genieten en toch een beetje een kerst gevoel!

Sharon en Claire: De eerste week hebben we vooral in Bangkok dingen gedaan: tempels bezocht, de stad ontdekt, lekker gewandeld, gewinkeld en nog van alles en nog wat! We hebben onze stage afgerond op de basisschool in Bangkok en we kijken echt met een heerlijk gevoel terug op onze stage hier! We hebben heel veel geleerd, heeeel hard gewerkt, en veel lol gehad!
We konden met een gerust hart op reis gaan met alles afgerond wat nog lang niet af hoefde te zijn.. Onze mama's zullen trots op ons zijn, zo veel we gewerkt hebben!
Na een week zijn we naar Koh Samed gegaan, om daar nog 4 dagen lekker te chillen!
Zon zee en strand doet een mens nou eenmaal goed.. Zou je denken!
Eerst werd Claire ziek, en de nacht daarna Sharon.. Maar gelukkig konden we elkaars spuug zo lekker opruimen, en ach het is ook best gezellig om samen in bed te kletsen en filmpjes te kijken;) ;)
Verder hebben we natuurlijk ook gewoon lekker gegeten daar, gerelaxed, gezwommen, gewandeld, een echte thaise massage gepakt en vooral veel gelachen!

De laatste nacht hebben we in Bangkok in een super de luxe hotel geslapen, omdat het kerst was en we dat wel hadden verdiend!
Het bed was hemels, de tv gigantisch en het uitzicht prachtig.. (om over de WAUW douche nog maar te zwijgen!)
We hebben genoten, en de volgende dag zijn we samen gaan winkelen en hebben we voor elkaar cadeautjes gekocht voor kerst hihi. Toen sharon weer terug naar Nederland ging heb ik nog een nachtje in een hotel geslapen vlakbij het vliegveld, lekker in bad gelegen en goed geslapen!
Ons laatste nachtje in ons eigen appartementje was al aangebroken. Heeeel gek aangezien we hier 2 maanden hebben gewoond!
We hebben lekker opgeruimd, dingen ingepakt en veul veul weg gegooid en weg gegeven. We waren erg gehecht aan de waterkoker, maar in onze backpack was er helaas echt geen ruimte voor;)

Nu zitten we in Phuket, al sinds zaterdag en het is heerlijk!
We hebben heel veel mensen leren kennen, en gisteren goed op stap geweest! Dat is net zoals in Bangkok weer een gekkenhuis en een heel gezellige avond met veel dansjes! (Mieke en ik veranderen na 8 uur 's avonds in een soort dansende jukebox) We zijn dan ook op een scootertaxi naar huis gegaan die het echt niet erg vond dat we nog even luidkeels ons repertoire hebben doorgenomen (Denken we)
Morgen is het oudjaarsavond.. we zin heel erg benieuwd wat dit ons gaat brengen! Het plan is om eerst lekker te gaan eten, drankjes te gaan doen in de discotheek, en dan om 11 uur naar het strand om daar het feestje af te ronden.. OJA! we doen dit jaar mee aan de nieuwjaarsduik! We zijn benieuwd! Foto's volgen uiteraard!

Aankomende maandag gaan we naar Koh Phi Phi, we houden jullie op de hoogte!!

Groetjes!

• 30 December 2014 - 16:40

Pim:

Mooi verhaal weer meiden. Nieuwsjaarsduik ? Ook met unox muts op ? Zal wel wat langere duik zijn als hier. Geniet er nog maar van, voor je het weet zit je weer in het kikkerlandje. Cu

• 30 December 2014 - 18:39

Yvette Elberse:

Ziet er toppie uit. Weet zeker dat jullie moeders trots op jullie zijn...haha.

Nieuwjaarsduik. Lekker stoer....haha. Zal zeker aan jullie denken als ik bevroren uit de Noordzee stap.

xxx

• 31 December 2014 - 10:45

Henriette:

Lieve meiden,
    Natuurlijk ben ik heel trots op jullie! En wat betreft die Nieuwjaarsduik vind ik dat jullie daar maar een traditie van moeten maken

• 31 December 2014 - 11:46

Joleen:

Lieve Claire en Mieke,
    Super trots op jullie zijn we hier allemaal!!
    Geniet nog even lekker samen van jullie welverdiende vakantie!!
    Heel veel ervaring en mooie belevenissen verder zien we jullie binnenkort weer op schiphol!!

XXXX

• 01 Januari 2015 - 20:13

Sharon:

Waaaauw, wat was het gaaf! Echt helemaal super! Geniet mega van jullie laatste weekjes daar lieverds! XXX

• 02 Januari 2015 - 19:57

Juut En De Mannen:

Lieve avonturiers!

Wat een heerlijke, jaloersmakende verhalen!
    Heerlijk dat de stage goed verlopen is en nu nog relaxter genieten van jullie reis!
    Wat een prachtige ervaringen en wat leuk dat wij het mogen meebeleven met jullie!
    Geniet en weet dat we met jullie meegenieten!
    Dikke kus vanuit Poedijk!liefs Juut en de mannen

• 04 Januari 2015 - 15:28

Martine:

Hey meiden,

Wat een leuk verhaal weer! En hoe was de nieuwjaarsduik?
    Leuk om te lezen dat jullie zo genieten!
    Nog efkes en dan weer lekker thuis!
    Veel plezier nog en geniet!
    Dikke kus
    Martine