Rode mieren, muggen, ratten, maar ook Aapjes! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu Rode mieren, muggen, ratten, maar ook Aapjes! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu

Rode mieren, muggen, ratten, maar ook Aapjes!

Blijf op de hoogte en volg Claire en Mieke

09 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Even een berichtje vanaf Koh Phi Phi, nu we er nog zitten!
We zullen jullie snel even vertellen wat we allemaal hebben gedaan!
We gaan even terug naar Phuket! 31 December…
New years eave…. We hebben deze avond gezellig besteed!
We zijn uit eten gegaan met mensen die we hebben leren kennen, heeerlijk gegeten bij de Italiaan! Daarna zijn we naar het strand gegaan en hebben we wens ballonnen opgelaten. Althans, dit hebben we geprobeerd.. De poging van Mieke en Mij leek in eerste instantie meer op een poging tot onszelf in brand te zetten, waarna de ballon er met gierende banden vandoor ging en niks meer van zichzelf overliet.. We zijn er maar even achteraan gehold als echte die hards, om het vuur te doven.
Daarna zijn we rustig het strand afgewandeld en al snel hoorden we hele goede muziek en we zagen al een aantal mensen dansen.
Midden op het strand een feestje, met veel gezelligheid, veel verschillende soorten drankjes en prachtig uitzicht! Om oud en nieuw zo te vieren is heel bijzonder!
Om 12 uur waren we blij, en hebben we met heeeel veel mensen naar het prachtige vuurwerk gekeken! We hebben daarna nog tot in de late uurtjes doorgefeest!
Nu zitten we inmiddels al 5 dagen op koh Phi Phi en we vertrekken over ruim een uur richting Ao Nang! We hebben hier heerlijk gerelaxed, gezwommen etc. Ook hebben we een dag boottocht gedaan! We zijn naar verschillende omliggende eilanden gegaan, gesnorkeld, het monkey island bezocht en ook lekker verbrand op de boot.
O! Vergeet ik bijna te vertellen hoe een fijne nacht we hadden gehad voordat de boottocht was!
We sliepen als ‘’echte backpackers’’ in een soort van hutje op het eiland.
Koude douche, kapotte wasbak, halve wc, kapotte klamboe en een matrasje op de grond.
1 nacht was al heftig, maar de 2e nacht zullen we niet meer vergeten.. toen Mieke al rustig lag te slapen lag ik nog een beetje te draaien etc.. toen ik eindelijk in slaap viel voelde ik opeens iets lopen over mijn benen.. ik sliep onder mijn sarong dus dat voelde je nogal goed.. ik schrok me helemaal dood en toen ik mijn flitser aanzette zag ik een beest wegschieten met een staart.. Mieke schrok weer van mij en we hebben even gezocht maar het beest was nergens meer te vinden. Mijn slaap was meteen weg en ik lag slapeloos naar ons ‘’dak’’ te staren.. Mieke viel weer in slaap.
Een uur later, terwijl ik mijn thuisfront al had ingelicht van mijn nieuwe vriend, voel ik weer iets lopen, en nu zag ik hem ook want ik was wakker.. Een rat. GADVERDAMME!
Mieke weer wakker, heel ons hutje op z’n kop gezet en de klamboe zo om ons bed gedaan dat er niks meer tussen kon komen… We hebben geen oog meer dicht gedaan, en aangezien dit zich rond 02.00 afspeelde kun je je voorstellen dat we wel eens een betere nacht hebben gehad.
Ik heb ‘s nachts al allerlei hotels gezocht want we waren het er over eens dat we hier niet nog langer gingen slapen.. ’s morgens zijn we meteen opzoek gegaan naar een ander hotel.. Om half 8 ‘s morgens hadden we die gelukkig al gevonden! Een heel mooi huisje met airco, mooie kamer, vriendelijke mensen en vooral geen beesten binnen! Heerlijk!
Na een heerlijke dag op de boot was het dan ook een hemel waar we in thuis kwamen.
De vermoeidheid sloeg kei hard toe, net als de buikpijn.. We hadden heel erg weinig gegeten, niet geslapen en de hele dag op zee geweest.. In combinatie met onze fijne schildkliertjes werd het een beetje te veel en zijn we ’s avond geheel in coma gegaan en hebben we meer dan 13 uur geslapen. De dag daarna hebben we vooral gedaan wat ons fijn leek. Rustig gezwommen, gelegen en gelezen! ’s Avonds een filmpje gekeken en gaan slapen! Helaas niet op stap geweest hier. Dat vinden we wel heel jammer, maar goed het is niet anders! Als we op Ao nang zijn zien we weer jongens die we hebben ontmoet in Phuket! Super gezellig, daar gaan we dan ook ff gezellig mee stappen!
We zijn er trouwens wel achter gekomen dat we niet écht passen binnen de backpackers.. we lopen toch het liefst op slippers ipv blote voeten, hebben veulste weinig tattoos, we praten normaal en denken niet dat we de hele wereld hebben uitgevonden, we drinken te weinig en beginnen niet vroeg genoeg, we douchen het liefste warm en slapen t liefst niet tussen de ratten.. Maar ach, bekijk het van de positieve kant, we zijn zo lekker ons zelf gebleven!!

Nou! Heel veel groetjes vanuit het wèrme Phi Phi waar we nog eventjes genieten, want over ruim een week zitten we alweer in t vliegtuig!

Dikke doei!!


  • 09 Januari 2015 - 19:21

    Judith En De Mannen:

    Lieve allebei!

    Wat een verhaal! Gadverdamme...een rat! Ik eet dat ik eens vlooien had in mijn bed toen ik op vakantie in Indonesië was...maar een rat...jakkie!
    Gelukkig is dat nu weer voorbij en ik schaar me helemaal in jullie rijtje...douchen met warm water is veel lekkerder dan koud!
    Goed dat jullie zo jezelf bent gebleven!
    Heerlijk meisjes...ik kom net druipend van de regen thuis na het uitlaten van de honden...maar word weer warm van jullie prachtige belevenissen!
    Enjoy!
    Dikke kus Juut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Claire en Mieke

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 10706

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2014 - 20 Januari 2015

THAILAND

Landen bezocht: