สวัสดีครับทุกคน - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu สวัสดีครับทุกคน - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu

สวัสดีครับทุกคน

Blijf op de hoogte en volg Claire en Mieke

01 November 2014 | Nederland, Vlijmen

Dit betekent Hallo allemaal! Dit kunnen jullie natuurlijk allemaal niet lezen ( en helaas spreken wij na een week Bangkok ook nog geen thais, dus heb ik het even vertaald op google translate! het staat wel stoer)

Een week verder, in de wondere wereld van Thailand..
Wat een hoop indrukken hebben we gekregen, en wat beginnen we ons thuis te voelen!
Toen we aankwamen schrokken we van de drukte, warmte en het getoeter.. We werden opgewacht door een hele lieve schattige kleine Thai..ik ( Claire ) vind iedereen meteen zielig en schattig, dus gelukkig was Mieke er om mijn hoofd koel te houden!
Toen we na een uur rijden aankwamen bij ons appartement moesten we door een soort van sloppenwijk heen lopen om bij ons huisje te komen. We schrokken hier wel een beetje van, je verwacht het wel, maar als het zo dichtbij komt is het toch een ander verhaal. Mensen leven op straat, de Taxi centrale is de buurman van de groenteboer en ga zo maar door. Een grote chaos, en wij werden hier een stukje van.
Gelukkig is ons appartement echt heel erg fijn! We hebben een king size bed, (die zo hard is als steen want de Thaise slapen vaak op de grond schijnbaar en ze hebben vast nog nooit van box springs gehoord in onze buurt) , en we hebben een prima badkamer, bureau en kast.. ook hebben we AIRCO! heel erg fijn!

De eerste dag vloog dan ook voorbij, bezweet en wel zijn we een beetje geaard op ons plekkie en zijn we rustig naar de TESCO gegaan, het lokale winkelcentrum bij ons! En dat is groot, mooi en ze hebben er werkelijk waar alles! stofzuigers tot mascara, kleding etc! We hebben de eerste grote boodschappen gedaan en zijn daarna lekker thuis alles in gaan ruimen, kleding (dat beetje wat we mee hebben) uitgepakt , en even gekletst over onze eerste indrukken.

Toen zijn we in de avond naar Koh san Road gegaan, de straat waar veel backpackers komen om te eten, te stappen en te winkelen.
Het is daar heel erg gezellig en heel erg goedkoop! We hebben de hele avond lopen glunderen dat we voor 3 euro gegeten hadden..
's avonds was het lontje op en zijn we heerlijk in slaap gevallen!

De volgende dag zijn we helemaal zelf op ontdekkingsreis naar het centrum van Bangkok gegaan (lopend, met de boot en de sky train), de gigantische winkelcentra bekeken en rondgelopen als echte toeristen..je kunt je niet voorstellen hoe groot hier alles is..
's avonds lekker rustig aan gedaan en toen bedachten we dat het wel lekker zou zijn om een dagje strand te hebben...Gelukkig is de WIFI redelijk dus zijn we gaan zoeken.. Pattaya kwam er al vrij snel uit! ongeveer op 2 uur van Bangkok, lekker strandje. Klinkt goeee!! Hotel boeken en gaan!

Woensdag ochtend begon de reis..eerst moesten we naar het bus station, die hebben we in een keer kunnen vinden! Toen hebben we bij de eerste de beste man die ons aansprak een kaartje gekocht en gingen we met een soort vluchtelingen busje naar Pattaya.. (zo naief als we kunnen zijn;) )
Om 5 uur 's middags kwamen we aan (na 3.5 uur in het bussie), en gingen we naar ons hotel wat we hadden geboekt! Prima kamer, lekker airco dus dat ging wel goed! 's avonds zijn we Pattaya gaan ontdekken. Waar we vrij snel achter kwamen is dat hier veel mannen waren.. HEEL VEEL!
Die kwamen hier voor de jonge meisjes die graag met hun BOOM BOOM deden etc... je kunt hier zelf een voorstelling bij maken.
Wij werden niet lastig gevallen dus de volgende dag gingen we ook relaxed naar het strand! De hele dag liggen bakken, zwemmen, geinen en gewoon echt genieten.
Na deze heerlijke dag was het vrijdag tijd om weer terug naar huis te gaan! Deze keer in een touringcar, ging stukken sneller en was maar 30 cent duurder ha-ha!! tip voor de volgende keer..

Vrijdag avond hebben we onze begeleidster ontmoet hier: Rianne.
Zij kwam net terug uit nederland van vakantie! Ze heeft ons al een aantal dingen verteld over onze stage.. We beginnen deze week met de hele week meelopen met haar en andere docenten. Maandag middag hebben we zelf les op de universiteit. Na deze week gaan we kijken welke lessen etc. we echt willen gaan volgen en geven, en kunnen we aan de slag!

Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest in Bangkok!
Was heel erg leuk om even te zien, en we hebben zelfs onze angsten overwonnen! Zie de foto's!!
Nou, wij gaan lekker nog even genieten van het weer, tot snel allemaal!!!

Liefs, Mieke en Claire

• 01 November 2014 - 17:02

Jack:

Hoi meiden,

wat een stoer verhaal van jullie!
    Zoveel lol als jullie hebben en wat jullie durven, vind ik erg dapper en avontuurlijk.
    Nu wordt het onderhand tijd dat je wat gaat "leren" daar in Thailand. Vertel daar de volgende keer ook maar eens over.
    Geniet en verwonder!!

Groeten,
    Jack.

• 01 November 2014 - 19:19

Han Van Oorschot:

Hey meiden, zo te lezen hebben jullie de trip van je leven (tot nu toe dan). Bijzonder land met andere gewoontes en en een andere manier van organiseren. Toch lijken jullie je al heel snel thuis te voelen daar en dat is alleen maar fijn. Geef je ogen goed de kost en ontdek de verschillen! En wanneer gaan we eens aan de studie daar? :)

XXX Han

• 01 November 2014 - 21:01

Jet:

He meiden, super gaaf om jullie te volgen via deze blog. Je weet de verhalen mooi neer te schrijven Claire.
    Jullie beleven nu een compleet andere wereld, hoe gaaf en spannend is dat.
    Zoals Han al schrijft, geef je ogen goed de kost en take care, maar bovenal, geniet, geniet, geniet !!!
    Wat een prachtige levenservaring.
    We kijken uit naar het volgende verslag :)
    Dikke knuffel
    xxx Jet (en Joep)

• 02 November 2014 - 04:14

Claire:

Morgen beginnen we met stage! dus in het volgende verslag zullen we jullie veel kunnen vertellen over wat we hier mee gaan maken wat betrekking heeft tot onze studie!
    We hebben er zin in...

• 02 November 2014 - 17:20

Judith:

Lieve Claire en Mieke!

Wat heerlijk om jullie belevenissen mee te kunnen lezen! Wat een ervaringen...en ik kan me helemaal voorstellen dat jullie overdonderd waren door alles!
    Het is ook echt een andere wereld, maar wat een voorrecht om het mee te maken! Jullie genieten en dat gun ik je echt! We blijven jullie volgen...heerlijk dat je zo'n reisverslag hebt...dan reizen we een beetje mee!
    Luv you...knuf van Juut en de mannen!

• 03 November 2014 - 16:51

Marijke:

Ha dames,
    Wat een ervaringen al in de eerste week! Van skytrain, arme wijk, rivier, hard bed, geuren en kleuren, drukte, strand, winkels: ik mis nog een ritje in een tuktuk! :-) Succes vandaag met het echte werk: ik lees jullie verhalen graag! Hartelijke groet!

• 06 November 2014 - 11:01

Sammy:

Klinkt leuk dames!
    Have fun en geniet ervan!!