Buckets, Sushi, olifanten en busjes.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu Buckets, Sushi, olifanten en busjes.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu

Buckets, Sushi, olifanten en busjes..

Blijf op de hoogte en volg Claire en Mieke

23 November 2014 | Thailand, Bangkok

Zo, de vierde week in Thailand zit er alweer op.. Wat gaat het hard!
Tijd om weer even te vertellen wat we allemaal hebben uitgespookt hier...Vorige week zaterdag zijn we met Jesse overdag opnieuw opzoek gegaan naar een zwembad.. Dit keer hebben we hem wel gevonden! Naast onze soi, ligt een soort van wijk waar de mensen over het algemeen wat grotere huizen hebben, en een soort appartementen complex met een zwembad! Hiep hoi.. We hebben de hele middag (ALLEEN) aan dit prachtige bad gelegen.. Niemand was daar dus hebben heerlijk gerelaxed!
's avonds zijn we lekker op stap gegaan op khao san road. Wederom een heel geslaagde avond, onder het genot van verschillende buckets (emmers) met verschillende drankjes. Rond de klok van 4 uur kwamen we thuis aan. Zondag ochtend waren wij al redelijk vroeg uit de veren, dit gold niet voor Jesse, die was nog even goed zijn roes aan het uitslapen! We hebben lekker rustig aan gedaan, en 's avonds zijn Mieke en ik naar een winkel centrum gegaan, om samen met 2 jongens die we hadden ontmoet tijdens het stappen, een hapje te gaan eten en te bowlen! Mieke en ik waren natuurlijk de gedoodverfde winnaars.. dat snappen jullie wel!

De stage week ging vrij snel! We hoefden maar tot en met donderdag, omdat wij vrijdag met de bus naar Kanchanaburi af zouden reizen voor een weekendje weg! We hebben weer lekker les gegeven, voor onszelf gewerkt en geobserveerd! Op stage is het elke week redelijk hetzelfde, maar wel heel leuk!
Donderdag avond zijn we lekker sushi gaan eten ter ere van de 6 maanden verkering van Claire en Sam, en daarna gaan slapen!

Vrijdag ochtend zijn we vertrokken richting het bus station, om daar een bus te pakken richting Kanchanaburi. Dit ging vlot, heeeel vlot.
We wisten waar we heen moesten, hadden meteen raak en konden binnen een uurtje vertrekken! Je weet nooit helemaal zeker of de reis snel zal verlopen, maar nu ging dit echt lekker vlot! We waren binnen 2.5 uur op plaats van bestemming en konden opzoek naar ons guesthouse.. Die bleek heeel vlakbij de bussen te liggen, Ideaal!
Even gesetteld, en daarna hadden we bedacht even de stad te ontdekken! We zijn een heel eind gaan lopen richting de brug over de river kwai, om de zons ondergang te zien! Deze brug is bijzonder, omdat deze is gebouwd door honderd duizenden oorlogsgevangenen tijdens de tweede wereldoorlog.. verschrikkelijk veel mensen zijn hier om het leven gekomen, ook heel veel Nederlanders. Onderweg naar de brug kwamen we leuke eet tentjes tegen, barretjes etc. Het was wel echt heeeel rustig vergeleken met Bangkok! We zagen op een gegeven moment een soort van tour operator, die allerlei leuke dingen had.. Na even kijken besloten we om een tour te doen, waarbij we naar de watervallen gingen die we graag wilden zien, olifanten gingen rijden, raften en met de trein over de dodenspoorlijn te rijden.. Oke geboekt en wel, gingen we door naar de brug! Toen we eindelijk aankwamen na een uur lopen, je voelt m al aankomen: de zon was al onder... typisch iets voor ons! Maar dat gaf niks, want het was toch wel heel mooi om te zien!

Op de terugweg zijn we wat gaan eten, lekker pasta!! en daarna naar huis gegaan, om optijd te gaan slapen.. Zaterdag werden we al om kwart voor 8 opgehaald en dat beloofde een warme en lange dag te worden!

Zaterdag ochtend werden we opgehaald, en gingen we opweg naar de watervallen! We waren een groep van 10 personen, 2 soort van russen, en de rest uit Israel en wij. Na een uur rijden kwamen we aan bij de Erawan watervallen. We hadden hier 3 uur om rond te lopen, zwemmen, foto's maken etc. Het was echt prachtig! Wij gingen eigenlijk meteen lopen omdat we lekker veel wilden zien! De rest liep iets minder hard, maar dat was ook prima, als we maar om half 1 terug waren!
Het was nog heerlijk rustig en hebben prachtige foto's gemaakt.. Wat een natuurgebied zeg.. Je had 7 watervallen, en je deed er een uur over als je door liep om bij de bovenste te komen. We hadden besloten tot de 5e te gaan en dan lekker te zwemmen. Toen we bij waterval 5 waren was dit toch wel echt prachtig! we waren al omgekleed en we wilden net het water ingaan, totdat we bij stap 1 in het water merkten dat de vissen hier niet bang waren voor ons..
Meteen begonnen ze te knabbelen aan onze voeten.
Oke die kleine visjes konden we wel aan, net als in de sauna.. maar hier waren visjes vanaf 15 centimeter.. HEEL snel waren we het water weer uit!

We hielden onszelf voor dat dit vast alleen bij deze waterval was en liepen terug naar de andere, maar dat was pech. overal waren de vissen, en wij waren niet de enige die dit niet zo fijn vonden haha!

Om half 1 gingen we eten bij een plaatselijk restaurantje. We kregen heerlijke pad thai, waarna we een uurtje moesten rijden naar de olifanten! Eenmaal hier aangekomen gingen we een half uurtje olifant rijden, het water in en daarna raften.. Toen we wilden gaan raften hoorden we dat de anderen mensen olifanten zouden gaan wassen. Dit wilden ze niet doen want hadden ze al een keer gedaan.
Wij dachten nou dat willen wij wel! Dus wij mochten ipv raften de olifant wassen. Nou denk ik dat de olifant de opdracht een beeeetje verkeerd begrepen had.. Wij moesten HEM wassen, niet andersom toch? Na een half uur kwamen we drijfnat als verzopen katjes terug, maar het was geweldig!! Wat een lol hebben we gehad, en de fotos van onze gezichten spreken boekdelen..

Na de olifanten zijn we op de trein gezet die over de dodenmansspoor ging, heel mooi en indrukwekkend om te zien.. Vooral het verhaal erachten vonden we bijzonder..
Rond 6 uur waren we weer thuis en helemaal gesloopt! Nog even goed gedoucht, en toen lekker wat gaan eten! Wat een prachtige dag.. Zondag ochtend zijn we nog naar het JEATH war museum gegaan. Deze letters staan voor de landen die een deel waren van de oorlog hier in Kanchanaburri.. Japan, Engeland, Australie, Thailand en Holland. Heel aangrijpend om te zien hoe dit vroeger gelopen is...
We waren hier al redelijk snel klaar en toen hebben we het busje weer terug gepakt richting de chaos en gezelligheid: Bangkok!

Nu zijn we weer lekker 'thuis', dat is toch ook altijd weer fijn!
Vanavond lekker rustig aan doen en morgen begint het echte leven weer haha!! Veel liefs, van ons!

• 23 November 2014 - 12:16

Jack:

Hoi Mieke,

dat is een mooi verhaal over de Erawan watervallen. Erg prachtig (even gegoogeld).
    Jullie hebben zo wel een gevarieerde stage daarginds. Geweldig!
    En jullie durven veel samen. Zomaar met een Thai (?) ergens gaan eten.

Afgelopen week kwam Sabionne nog even binnenlopen. Gezellig.
    Ik heb zin om jullie straks weer te zien bij ons op de O.P.

Enjoy en tot het volgende verslag.

Jack

• 23 November 2014 - 16:50

Judith En De Mannen:

Lieve Claire en Mieke!

Wat een belevenissen!
    Ik zou trouwens ook gekozen hebben om de olifanten te wassen in plaats van te raften! Wat een uitgelezen kans...die krijg je niet zo snel!
    Wat maken jullie veel mee! Indrukwekkend daar he...bij de River Kwai...en wat is de natuur toch een wonder he...afgezien van hongerige vissen dan he...haha...ik zou ook het water uitgevlogen zijn!
    Wij hebben al genoten van de foto's...ik kan me dus voorstellen dat het een feest moet zijn om er rond te lopen!

Lieve meisjes: geniet weer van de stage...we blijven jullie volgen!
    Heel veel liefs vanuit Poeldijk!

Judith en de mannen

• 24 November 2014 - 14:50

Han Van Oorschot:

Met enige afgunst lees ik steeds de verslagen van jullie " stage " haha, wat een geweldige tijd beleven jullie samen! Super ervaringen die jullie op een leuke manier weten te verwoorden, hierdoor is het net of de afstand niet zo groot is. In ieder geval vliegt de tijd ook voor ons en zijn jullie ( helaas voor jullie ) snel weer in Nl; dus geniet nog maar van de tijd die je rest.

Liefs Han en Henriette

• 24 November 2014 - 15:11

Yvonne Den Hartog:

Ja die gezichtjes spreken boekdelen. Fijn dat alles is vastgelegd, dan kunnen jullie er nog lekker van nagenieten, maar spannend he boven op die olifant, zo hoog en als dank een heerlijke verfrissende douche wat wil je nog meer.
    Zeg annenas, het was afgelopen vrijdag heel gezellig met Sam op de thee, lekker beppen over ons favoriete onderwerp "klaartje", wij raakten niet uitgebept, en dan facetime, ook nog in het echt.....
    Sam vond Tommy groot geworden, leuke hond maar die scheten, hij viel bijna uit zijn stoel.
    Wij hebben ook nog het fotoboek van Turkey bekeken, volgens mij is dat jullie volgende reisdoel, ha ha,
    Klaartje nog efkes voor de klas en dan is het zover, komt hij lekker naar je toe, geniet ervan.

Dikke kus van Ton en Yvo
    Likje van Tommy

• 24 November 2014 - 20:49

Marijke:

Ha dames,
    Wat maken jullie toch leuke dingen mee! Met Thai op stap, bowlen, uit eten en weekend richting river Kwai. Dat zal daar best indrukwekkend zijn geweest. En dat visjesverhaal: klinkt niet echt prettig! En de olifanten wasbeurt bij de watrevallen: mooie foto hoor! En dan weer naar stage na zo'n weekend: gelukkig stellen jullie het daar ook goed. Succes met alles en groeten vanuit de Duinsprong in sintsfeer!

• 04 December 2014 - 23:24

Caroline:

Dag Claire en Mieke,

Prachtig verhaal! Dat 'thuis' ook weer lekker is klinkt mooi, jullie zijn blijkbaar al goed gewend aan het leven in Thailand.

Geniet nog en groetjes vanuit Den Bosch!
    Caroline