Spiderman en Eekhoorn - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu Spiderman en Eekhoorn - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu

Spiderman en Eekhoorn

Blijf op de hoogte en volg Claire en Mieke

14 November 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee kah!

We zijn ondertussen alweer een weekje verder, tijd voor de update!
Vorig weekend hebben we op zondag een echte thai boks wedstrijd gezien, waarbij ik het toch vaak wel heeeeel spannend vond worden. Er werden een paar goede klappen uitgedeeld en ik kan die spanning gewoon niet aan.. Wel zijn we met de kampioen op de foto gegaan, en we bukken zelfs en hij is nog een kop kleiner.. Dus de conclusie, een paar weekjes trainen en dan dagen we hem uit. Kom maar op!! wij lusten je rauw! Na het boksen zijn we lekker over de chatuchak markt gelopen (een giga markt) en hebben vooral de jongens wat dingen gekocht.. We hebben wel kokos ijs op.. mmmmmmm
's avonds lekker wat gegeten met z'n alle en toen gaan slapen!

Afgelopen maandag hebben we zelf voor het eerst hier les gegeven. De kleuterklassen moesten het ontgelden;) 4 keer dezelfde les gegeven, die ging over vervoersmiddelen. De les was super leuk, we zongen liedjes, hebben veel geoefend met de woorden en hebben een spelletje gedaan. De 4e keer konden we het wel dromen en waren we dan ook blij dat het erop zat! 's middags hadden we weer les op de uni. We kregen deze keer een cursus over je zelfbeeld, en Engelse les. We hebben allebei gekozen om met een groep mee te doen waarvan we denken dat we daar het beste in passen. Heel fijn!
Dinsdag hebben we zelfstandig gewerkt, en woensdag:
WAS MIEKE JARIG !!! HEPPIE BURSDEEJ TOOOOE HUUUUURRR!!!!!
Nu hebben we dit na stage lekker gevierd door de stad in te gaan, en dan sushi te gaan eten. Je zult denken ooh de stad in! zeker veel gekocht? Ja dat was het plan, maar ze accepteren hier geen normale pinpassen, dus die vlieger ging niet op.. we hadden te weinig contant mee dus zonder kleding gingen we opzoek naar een lekker sushi restaurant. We hebben uiteindelijk lekker gegeten in winkelcentrum MBK, zegt jullie niks, en ons eigenlijk ook niet zo veel... hij is in ieder geval groot!

Donderdag zouden we les geven in Grade 1 en grade 3.
Omdat er twee complete klassen ziek waren van grade 1 gingen die lessen niet door, en werd het alleen grade 3! we hebben daar verwerkingsopdrachten gedaan met enkelvouden en meervouden.
Dit vonden de kinderen heel erg leuk en deden goed mee..
We hadden wederom een paar leuke namen, en ik vond Big boss (junior) toch wel echt een gave..Er zitten een aantal leerlingen in de klas die gewoon echt goed zijn in Engels, daar hebben we ons voordeel uit gehaald.. Ze konden helpen waar nodig, en het liep allemaal super vlot.
Even een ergernisje tussendoor.. wat lopen de thaise mensen SLOOM.
Dat slaat echt he-le-maal nergens op. Wij vallen hier echt uit de toon met onze lange benen, en aangezien iedereen hier constant naar de grond kijkt is het een groot fiasco voor sneller wandelende nederlanders..Vandaag zaten we lekker te lunchen in de pauze komt er op een gegeven moment een jongen naast de tafel staan en hij keek ongeveer tien minuutjes aandachtig.. Toen vroeg hij aan mij iets, hij zei iets over beautiful en spider man.. Nu nemen we aan dat hij bedoelde dat ik (claire) zo soepel mooi beweeg als spider man.. Maarja echt zeker weten doen we het niet. Hij deed nog een paar kushandjes en hartjes in de lucht en daarna kwam hij terug.. Toen vroeg hij iets aan mieke en het enige wat we hoorde was Eekhoorn.. denken we. Dus waarschijnlijk vind hij Mieke zo lief en mooi als een eekhoorn. Nou als dit je weekend niet goed maakt...
Vol zelfvertrouwen gingen we na school richting Siam paragon om daar lekker wat te eten, en alsnog onze kleren te halen!!
We hebben lekker gegeten in een tentje waar zeker 4 mensen zaten, en we binnen een kwartier klaar waren.. maar ach.. het was lekker.
We besloten om naar Mega world te gaan in plaats van Siam.. dit is ook een giga winkelcentrum vlakbij.. Je kunt er met de skywalk heenlopen. Ideaal! We hebben onze kleren opgeeist (En ook betaald) en daarna lekker een rondje gelopen.. Nou was de uitgang wel wat moeilijk te vinden, want echt.. Winkelcentrum in een winkelcentrum.. Alle gekheid op een stokje kom op joh gekke Thaise.. Hoeveel winkels hebben jullie nodig?

Nu zijn we lekker thuis! Nodige mensen weer geskyped en lekker slapen zo! Morgen gaan we kijken of we het zwembad wel kunnen vinden(want dat was vorige week niet gelukt), en dan 's avonds lekker naar Khao san road!
Na 3 weken hebben we het nog steeds heel fijn samen..

Volgende week gaan we naar Kanchanaburry! Olifanten rijden en de prachtige natuur bekijken.. zooo veel zin in!!!

Nou vooruit dan, even een quote van de dag:
Doing wat you like is freedom,
liking what you do is happines.

Met deze uiterste vorm van wijsheid, nemen we afscheid voor vandaag.
Lieve allemaal, een dikke vette zwetende knuffel..

Mieke en Claire

• 14 November 2014 - 18:29

Ton, Tommy En Yvo:

Hallo Clairemieke,

Mieke van harte gefeliciteerd met je verjaardag, dat zal zwker gelukt zijn met feestneus Claire, ontbijt op bed?

Het is echt waar, de hele dag heb ik uitgekeken naar jullie verslag en net toen ik me realiseerde dat het bijna 3 weken is dat jullie daar zijn, wat gaat het hard en wat doen jullie leuke dingen en geweldig dat hetmet de studie en het lesgeven ook zo goed gaat.

Ja spinnekopje, ik denk veel aan je, en geniet van al jouw leuke berichten.

Zoals je weet is komend weekend de boekenbeurs en de boeken staan weer keurig in net gelid om gekocht te worden.

Met Tommy gaat het reuze goed, hij weegt ( sinds vandaag) 8.6 kilo. Het wordt een groot hondje die ons om zijn pootjes bindt.....

Klaartje, ik heb gehoord dat Sam eind november naar je toe komt en dat is geweldig nieuws.

Geniet voorlopig samen met de eekhoorn.

Ps heb je nog nieuwe rokjes en blouses gekocht?

Dikke kus van ons allemaal
    Ton yvo en tommy

• 14 November 2014 - 20:14

Juut En De Mannen:

Lieve Claire en Mieke!

Wat een heerlijk verslag weer! Ik zit er ook altijd naar uit te kijken...het is wel gek...toen ik in Thailand was viel ik eigenlijk niet echt op tijdens het lopen...zouden ze toen nog sneller hebben gelopen of zou ik misschien....een tikkeltje sloom zijn? Haha...zeg maar niks!
    Maar wat een mooi vooruitzicht...volgende week naar Kanchanaburry...echt bijzonder hoor rijden op een olifant! Dat maken jullie toch maar mooi mee! EN dat eten lijkt me ook echt heerlijk!
    Voor Max zou het denk ik het paradijs zijn: elke avond uit eten...dat betekent dat hij dan mijn eten niet meer hoeft te eten...hij is niet gauw teleurgesteld, maar toen ik vorige week ten eerste veel te kleine gehaktballen maakte was dat al een kleine domper...toen ze ook nog eens rood waren van binnen, was hij toch echt wel verdrietig...tja!!! Ik kan hem geen ongelijk geven...gelukkig heeft hij een groot incasseringsvermogen! Zo zie je maar...in Poeldijk gebeurt het haha!!
    Lieve Claire: wij geven jou en Mieke een dikke zoen...we luf you!!

Liefs van ons allevier en een poot van Spike..ons varkentje vermomd als hond!

• 15 November 2014 - 11:03

Denise Den Otter:

Sawadee kah!

Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin. Olifianten rijden in Kanchanaburi, wauw! Ik ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende reisverslag. Gaan jullie ook naar de bridge of the river kwai? Geniet van het land, de mensen, de cultuur en het eten.

Liefs x