Teacher Garnol and teacher Ennenes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu Teacher Garnol and teacher Ennenes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Claire en Mieke - WaarBenJij.nu

Teacher Garnol and teacher Ennenes

Blijf op de hoogte en volg Claire en Mieke

07 November 2014 | Thailand, Bangkok

Ik hoooooor jullie bijna denken, wie zijn dát nou weer..
Nou met veel plezier stel ik jullie aan ze voor.
Mieke van Heijst, AKA Teachel Miekah
Claire van Oorschot, AKA Teachel Crear
Tja, onze namen uitspreken bleek toch wel een hele opgave.
Later in dit verslag kom je er achter waarom wij dan nieuwe namen hebben.
Afgelopen maandag stonden we om 7 uur in de ochtend klaar om naar stage te gaan. Rianne, onze begeleidster was er ook en zij nam ons mee richting stage. De basisschool waar wij stage lopen ligt op een campus, waar ook de universiteit zit, en nog een gebouw of 10 waar wij de betekenis nog niet van hebben ontdekt. We begonnen om 08.10 bij grade 1. Dit is zeg maar groep 3..
Omdat onze mentor een Nederlandse is zagen we natuurlijk veel overeenkomsten.. Zij heeft ook gewoon de PABO gedaan en dezelfde dingen geleerd als wij nu leren. Iedereen loopt in de klaslokalen op sokken of blote voeten, en laten wij dat nou niet zo heel erg vinden (als onze 5 euro kostende juweeltjes even wat minder fijn gaan zitten). van 9 tot 11 zijn er 4 kleuterklassen aan de beurt, allemaal een half uur engelse les. Dit is dan Phonics, veel praten, klanken etc. Een half uur is echt meer dan genoeg, want als die schattige kleine kindjes hebben net als in Nederland niet zon hele grote spanningsboog..Onze nieuwe namen hebben dan ook wat te maken met deze klassen.
In deze klassen zitten kinderen met de volgende namen: Team, Elf, Photo, Vipcream, pancake, Soja, Tofu en ga zo maar door. Dit is omdat de geesten hun dan niet kunnen vinden als ze een nickname gebruiken. Nu willen wij natuurlijk ook anoniem blijven voor alle boze geesten hier..En aangezien teacher Mieka heel erg van garnalen houdt leek ons dit een mooie naam. Garnol... En tja iedereen die mij kent weet dat ik net als spongebob het liefst in een ananas diep onder de zee zou willen wonen, ik hou van ze! Maar ananas vonden we niks dus leek ons Ennenes de beste optie (de engelse vertaling van ananas) 4 keer dezelfde les gezien, en we hadden best een goede indruk van hoe het bij deze lessen er aan toe gaat. Als je geluk hebt zitten er nog een stuk of 6 leerkrachten binnen.. Je hebt hier namelijk een klassendocent (of 2) bijna altijd 2 stagaires, en nog 2 observerende. En dán nog de vakdocent net zoals op de middelbare school, en wij.. Teacher Mieka en teacher Crear.

's middags hebben we de universiteit. Hier hebben we nu vooral presentaties gehad van de leerlingen uit de klas, en zelf ons voorgesteld. Hier gaan we vanaf volgende week Engelse lessen krijgen.. Dinsdag en woensdag hebben we lessen bezocht van andere leerkrachten op deze school, en veel geobserveerd. Dit ook voor ons onderzoekje wat we hier willen gaan uitvoeren.. Donderdag en vrijdag hebben we weer met onze mentor een aantal lessen gedaan (het record aantal leerkrachten in een lokaal gehad voor deze week : 13) en dan is het maandag eindelijk zo ver: Zelf voor de klas! We gaan op maandag alle kleuterklassen les geven en bij elke grade verwerkingsactiviteiten uitvoeren. Super leuk!!
We hebben de lessen al klaar dus laat maar komen maandag...
wat opvallend is is dat we op school door sommige mensen echt behandeld worden als iets bijzonders. Ze buigen naar ons (als respect), wij moeten eerst de lift uit, ze doen veel voor je.. De mensen hier zijn echt heel vriendelijk, maar soms denken we wel van hee joh doe is lekker gewoon!

Dit weekend gaan we gebruiken om morgen lekker even bij te komen, lekker aan een zwembadje te liggen, van de sun genieten etc. Zondag gaan we met Jesse en Remco naar een thai boks wedstrijd kijken en dan naar de weekendmarkt.. Jesse is onze mede student hier! Hij doet toegepaste psychologie en woont hier al een tijdje. Remco is een vriend van Jesse, die studeert hier! Jesse heeft trouwens als bijnaam boom. Waarom wisten we niet, maar het lijkt goed te passen..
Na 2 weken is ons huisje echt ons thuisje...we hebben lol, gezelligheid, lekker eten en een leuke stage..
Oh en de laatste 3 weken reizen zijn al geboekt!!!
We gaan eerst 9 dagen naar Phuket en vanaf daar dingen bekijken, dan naar Koh Phi phi, door naar Ao noang, Koh yao noi, en dan terug naar Bangkok om op het vliegtuig naar Nederland te stappen..
Wij zitten hier dus wel op ons plekje:)

Voor da ge t wit, zen we der wir... dus geniet er nog maar ekkes van!!

Heel veel liefs, Mieke en Claire

• 07 November 2014 - 10:13

Elke Vrolijk:

Klinkt geweldig dames! Jullie missen hier alleen maar deadlines en vies koud weer. Dus dan zou ik daar ook wel goed om mijn plek zitten. hahaha

• 07 November 2014 - 11:02

Nettie En Christ:

lieve schatten wat zijn wij blij zoveel nieuws te hebben gekregen. wij maken ons geen zorgen dat jullie zich vervelen. profiteer van deze gelegenheid en blijf goed kijken wat er te zien is.
    vele groeten en dikke zoenen Oma en Opa.

• 07 November 2014 - 11:51

Henriette:

Lieve Garnol en Ennenes,
    Wat een heerlijk verhaal. Maar Claireeeeeee je weet toch wel dat ennenes geen engels voor Annanas is he ;)
    Wat mooi om te lezen. Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. IK ben heel benieuwd hoe het jullie maandag zal vergaan als jullie die kleimtjes zelf les gaan geven. Ik twijfel er niet over of het gaat lukken. Probeer de TPR maar uit en film het als het mag. Ook zingen met die kids en plezier maken lijkt me super leuk. Maar jullie kennende zal dat plezier maken wel lukken.
    Goed om te lezen dat jullie ons totaal niet missen haha.
    Dikke kus vanuit Vlijmen xxxx

• 07 November 2014 - 14:38

Jack:

Hoi dames, dat gaat goed daarginder!
    Dat Claire mij niet mist, kan ik me nog voorstellen, maar Mieke, jij mist me toch zeker wel..?
    Alle grapjes op een stokje, jullie verhaal is grandioos, wat maken jullie veel mee.
    Dan is hier alles maar saai en eentonig. Geniet er maar weer van samen!
    Groeten van Jack.

• 08 November 2014 - 15:03

Judith:

Lieve Claire en Mieke!

Oh wat zou ik graag even vlieg willen zijn! Het lijkt mij echt geweldig! Wat een verhaal weer!
    Jullie kunnen het ook zo smakelijk beschrijven!!
    Ik reis gewoon een beetje mee! Het is echt ongelooflijk dat jullie aan het strand zitten terwijl wij ons warmen bij de kachel!
    Maar ik gun het jullie van harte! En wat maken jullie allemaal mee! Geweldig lijkt het mij!
    Houd ons maar vaak op de hoogte, want ik geniet van alle verhalen...en met mij de mannen ook natuurlijk! Heel veel plezier en succes a.s. maandag met de kids...maar dat is jullie wel toevertrouwd!
    Dikke kus van Juut en de mannen.

• 08 November 2014 - 19:11

Angelique En Peter:

Hee Mieke en Claire.

Leuk om jullie verslagjes te lezen!!
    Jullie pap en mam zijn nu hier. We gaan zo lekker eten bij Imroz.
    Heel veel groetjes Peter en Angelique.

• 08 November 2014 - 21:18

Marijke:

Ha dames, zo te lezen hebben jullie je draai wel gevonden! Fijn om te lezen! En mooie namen hebben ze jullie gegeven! Teacher garnol....garnaal....en ennenes...maar goed dat jullie wat Engelse lessen gaan geven!:-) Mooi om te lezen dat jullie ook genieten van de vrije tijd en de drie weken al geboekt hebben om meer van het land te zien. Veel succes volgende week en hartelijke groet weer!

• 08 November 2014 - 23:24

Annie:

Jeetje wat veel docenten in een klas. Hebben de kinderen daar geen last van? Wat is het doel/ nut van zoveel mensen in een groep? Zijn er dan andere scholen waar een docent heel erg veel kinderen in de groep heeft? Fijn dat jullie het naar je zin hebben, geniet ervan het is natuurlijk prachtig om in die omgeving te mogen leren en dadelijk rond te trekken.

• 10 November 2014 - 19:08

Martine:

Hey meiden,

Hoe is het gegaan vandaag voor de eerste keer voor de klas? Was het spannend
    Het klinkt allemaal alsof jullie al helemaal ingeburgerd zijn, superfijn!
    Lekker aan het strand, mmmmm klinkt heel verleidelijk hahaha, geniet er van!
    Dikke kus en veel liefs, Martine

• 12 November 2014 - 08:28

Esther Klis:

Hoi Mieke en clair ben nu pas begonnen jullie reisverslag te lezen
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt en wat voelen jullie je volgens mij al op je gemak in jullie nieuwe (thuis ) ik ga zeker meer verhalen lezen
    Voor jouw vandaag Super gefeliciteerd Mieke maak er een bijzondere dag van met een lach en een traan 20 jaar